Tuesday, June 27, 2017

BIAQ SEKUPANG DUA JANGAN DUA KUPANG NILAI HANG!

0
CYBERTRUPA ATAU SAMPAILUPA? getek kata orang perak, Cybertrupa la ni macam haprak, Apakah bahlol yg berlagak cerdik ni nak habaq yg dia bahlol, dia duk tunjuk bodo dia kunun sebgai cybertrupa la kunun...
 Pak Tam kenai sgat dgn Sekupangdua Anak Pak Ya tu, 4 tahun sudah memang pak tam ada jumpa dia sebelum la ni duk kat peneng. dulu la masa bujang bertugas kat lumut.

dia duk habaq ada blog yg sesuai dgn pak tam lps kami selalu duk sembang personal. sampai la ni pak tam masih keep in touch, blog sebagai hobi sebab kadang-kadang selalu pi rumah anak kat obersea, tua apa lagi bulih buat.

ni yg depa duk kecoh psl gambaq senget ni yg nak cerita, pelik jugak bila la ni banyak duk sembang pasai cybertrupa tapi pelik cybertrupa macam hebat bila ada yg post gambaq senget pun depa duk anggap satu kesalahan besaq dan nampak macam ada satu gerakan menentang atau mengulingkan kerajaan negeri, awat la cybertrupa yg duk mengaku popular dan hebat benda macamni pun tak tau ttg target satu-satu maklumat yg nak disampaikan teruih kepada penerima.

kebiasaanya duk ada halangan atau pun gulungan yg sebenaq nya berselindung atau macam la ni banyak yg muka tunjuk baek tapi sebenaqnya dialah penyamun, sebab dia juga la yg membulihkan kerajaan atau arganisasi bulih runtuh ataupun jatuh.

Signal lagu ni jugak digunakan dalam tentera, kaedah dia sama tapi lain sikitla cara dia, yg penting hint utk target sampai, yg ni pun depa tak tau, lagu mana depa duk mengaku cybertrupa?

Pak tam duk tenguk ayat dalam gambaq tu semuanya elok dan ada logo PCT lagi, habis tu kalau hangpa duk kata buat tak elok kat MB macamana pulak dengan gambaq PCT yg jugak ada dalam gambaq tu. kira nak boikot PCT jugak ka!

lagi satu nak habaq hangpa pak tam kenai lama dia ni lebih 8 tahun sudah bila kita ni selalu jumpa dlm ruang komen diblog-blog yg jadi medan hujah dan perang debat, masa tu mana ada FB macam ni sampai la dia ada blog sendiri.

zaman tu tak ramai yg bulih buat blog pun termasuk la pak tam sendiri, tapi sekumpulan yg menunjol masa tu BPN atau bloggers pembela negara. dia jugak yg jadi pengerusi gerak saraf perang saraf bagi BPN, tu sebab hangpa jgn peleceh umoq sebaya kita orang dan kemampuan yg bulih dia buat. jangan hangpa pedajai org lagu ni. pak tam takut hangpa pulak tak cukup tanah nak lari nanti.

hangpa buatla keja hangpa, semua yg membantu tentunya sebagai satu team, tak usah duk kacau kawan hangpa sendiri, macam la hangpa hebat sgt bulih attack sapa saja, kalu berani pi la balun DAP yg selalu duk fitnah dan caci agama dan bangsa hang.

awat la ghapla la hangpa yg duk mengaku cybertrupa hebat atau hangpa duk ikut yg tukang bayaq suruh buat hang buat sampai hang tak tau sebenaqnya hang pi tunjuk yg hang memang budo. Sekupang tu bukan budo, apa lagi yg pak tam selalu dengaq bila cybertrupa perak sering kena kencing oleh pegawai-pegawai yg duk ada. sampai depa yg duk berjuang tanpa bayaran apa-apa tapi semua masuk poket hang.

ni nak tanya kat hangpa yg duk mengaku cybertrupa, hangpa pun tak kn budo macam mamat sekoq ni? buat malu ja belagak hebat kunun.... ptuiiii
kena join PCT la, tak mau budo macam hang ha ha ha 
#gengPCT





Wednesday, February 11, 2015

ANGKUT PI SAMA SI PAK SABIT NI TUA KUTUK.

0
Pak tam baru ingat dengan sapa ka tua kutuk ni, dia ni bukan main, elok la dia ni ni pi sekali dengan peliwat kat sungai buluh, dah bulih sabit jabit yg duk hina makamah, duk meyibuk merata macam la dia ni tau apa ada dalam seluaq dan sapa yang duk balun pungkok yg duk kena

lagi pun dia ingat muka dia macam jambu ka bulih depa usung merata? awat jadi lagu ni, muka dah la tak laku lima det lagi mau tunjuk hero, awat dia ni dah tua makin kuat meracau. muga tuhan bagi la dia ni sakit pinggang kut bulih bagi sedaq sikit kat tua kutuk ni........ bagi ingat sikit mana tau bulih tobat

ELOK JUGAK DIA DUK SKALI DENGAN PAK NON BIAQ DIA CATIT SEJARAH ATAU CERITA MERAPU PAK NON, LAGI PUN TAK KAN PAK SHEIKH ADA GELORA BILA TINGUK DIA

Wednesday, July 24, 2013

HARAM JADAH - DUIT RASUAH RAYA KALU UNDI PAS @ PRK K. BESUT

0


LAGI RASUAH RAYA untuk pengundi dibesut, penerima SMS agak terkejut dengan SMS yang diterima untuk pengundi luar, RM 300 untuk sesiapa sahaja yang datang mengundi untuk Parti yang menyuapkan RASUAH sebagai membeli undi, depa ni buat apa saja untuk beli undi, Pak tam terima email nie dari penerima kawan yang dapat SMS ni, kalau betui la lagu ni punya calon hangpa pakat lingkup la dibalas tuhan, pi bagi orang duit untuk undi hangpa, elok la hangpa tunjuk lagu mana PAS memang parti RASUAH


Pak Tam betui-betui terkejut bila selama ni duk tenguk pelaku hangpa dalam blog-blog lain, siapa pun la ni tau lagu mana hangpa duk buat kerja merasuah pengundi kat PRK Kuala Besut, memang hangpa betui-betui )0HARAM JADAH sungguh, lagu ni yang hangpa kata hangpa ni Parti Islam?


Pak Tam memang tak mau buat posting pasai PRK Kuala Besut, bila tinguk banyak betui Rasuah yang hangpa bagi kat internet mulanya pak tam setakat tinguk sahaja, tapi bila dapat info dari kawan pasai SMS rasuah raya yang hangpa nak bagi pengundi Pak tam rasa tak patut kalu pak tam duk diam, jadi pak tam harap sangat SPRM jangan duk tinguk kerja Haram Jadah lagu ni, Rosak negara kalu Calun Rasuah ni buat lagu tu, tak kan hangpa duk tinguk depa duk rasuah Minyak, makan dan macam-macam lagi?


Pada pengundi yang duk ada kat luar yang akan balik mengundi, hangpa sapu duit dia tapi jangan bagi undi kat depa, lepas tu pakat pi report atau bagi kerjasama kat SPRM biaq depa tau langit ni tinggi atau rendah, kat AADK pulak elok 

A hangpa pi terus kat Calun Perasuah ni, biaq dia kena urine TEST dulu, bukan apa kalu rusak lah hari undi dengan rasuah, negara pun akan hancoq, jangan duk pesalah orang lain, hangpa patut bertanggung jawab dengan kerja HARAM JADAH ni!

Sunday, May 5, 2013

SEBAB CHANGKAT JERING WAJIB TOLAK NIZAR SELEWENG 598.72 EKAR TANAH

0
Pak Tam baru dapat info tentang Nizar Meroyan pada masa beliau menjadi MB perak semasa pakatan menjadi rejim memerintah perak 11 bulan dinerakan. Tanah seluas 598,72 ekar tanah di wilayah batu 9, munkim Tanjung Tualang , kinta yang berstatus tanah untuk perumahan RPT ini ditukar status kepada pertanian Kelapa Sawit.

Kejadian bertarikh 23.7.2008 bila ia ditukar status ke tanaman kelapa sawit ini sebenarnya tidak disokong oleh pejabat tanah batu gajah kerana ianya untuk projek RPT, tetapi Nizar sebagai MB ketika itu yang wajib bertanggung jawab bila tanah tersebut dijadikan ladang kelapa sawit

Bukan setakat itu saja kawasan ini dikeluarkan permit 4C untuk mengeluarkan tanah oleh dua nama pengusaha tanah iaitu

1. Mohd Khair bin Osman
2. Muhammad Ismi bin Mat Taib

Untuk mengeluarkan tanah permit 4C di kawasan tanah yang 598,72 ekar sekali pun tanpa keizinan sebenar atau telah diarahkan untuk dijadikan ladang kelapa sawit sekali gus menjadikan tanah untuk dijadikan RPT tentunya menghampakan rakyat yang kehilangan peluang untuk dapatkan perumahan dan sebagainya

Sikap mementingkan diri sendiri nampaknya tersembunyi dari pengetahuan rakyat, beginikah Sikap dan penyelewengan oleh kerajaan Pakatan Rakyat ketika itu yang diterajui Nizar

Semakan boleh didapati dengan kawasan yang terlibat, sebagai bukti kawasan tanah tersebut dijadikan ladang kelapa sawit dan lebih tersembunyi bila mengetahui ada kerja mengeluarkan tanah dati kawasan 598,72 ekar tanah sebelum dijadikanladang kelapa sawit. Kawasan. Tanah yang terlibat boleh dirujuk di pejabat tanah di :

HSD 192698
HSD 192699
HSD 192700
HSD 192701
HSD 192702

Wajib bagi pengundi Changkat Jering untuk tidak mengundi calon yanh terlibat dengan penyelewengan ini, RAKYAT KENA TOLAK NIZAR PENYAMUN HARTA RAKYAT!!!

Thursday, May 2, 2013

KAK MIDAH DAN RAKYAT DESA AMAN MENUNGGU BILA DEBAT ANJURAN PAS WAKIL KAPIAQ PKR DAN DAP

0
Depa la ni bukan main lagi taruk macam-macam poster duk habaq yang kunun nak ajak semua orang berdebat dengan depa, semua taktik ni depa dah tau tak akan jadi, pasai tu la depa buh pi merata macam betui sungguh nak jadi debat dengan depa.

Yang duk buat keja lagu nie depa, depa yang pi taruk banner macam la sungguh nak jadi, paling jijik depa ni dah tau yang depa ni akan guna isu ini untuk spin kunun calon BN takut, pada hai depa tau lagu mana nak jadi, lagu mana bulih jadi? Memang tak bulih jadi sebabnya sepa taui untuk buat lagu ni perlukan masa untuk dapatkan kelulusan atau syarat dah tentu dapat dipenuhi, sebab itulah depa duk buat keja haram jadah lagu ni supaya rakyat dan pengundi bulih depa kencingkan merata

Berbeza kali ni, di Dun Sg Rapat pulak Dato Hamidah pulak tak takut untuk sahut berdebat, pada dia tajuk isu sekolah agama rakyat di desa aman sebelum ni memang jelas terang depa ni yang menentang pembangunannya, paling haram jadah Calon PAS Radhi Zainol adalah diantara yang ikut telunjuk si Lim BUNcit yang cuba menghalang pembinaan sekolah agama ni, bagi orang luar mungkin tak berapa tau, tapi bagi yang duk kat sini terutama orang Islam berbangsa Melayu amat tersinggung dan marah dengan tindakan depa yang cukup terang menentang pembinaan sekolah agama untuk anak-anak penduduk disini

Kita paham la dia bukan anak tempatan, tapi pakai otak la sikit kalu hang dah pi tempat lain buat la perangai elok sikit, pasai anak-anak mau mengaji pun hang du halang, jenih apa hang ni, awat pelak sungguh hang ni. Akai hang tang mana, la ni hang nak putaq pulak cakap lain duk buat lain, hang tunggu la Ralyat akan hukum hang nanti, biaq hang tau tang mana besaqnya pertahankan Islam terutama pengajian untuk anak-anak kita yang nak belajaq mengaji.

Pada orang kampung tang ni buat apa lagi pi sukung orang lagu ni, jangan bagi dia peluang, kalau menang sekali pun takat tunduk la apa yang kapiaq suruh! Pastikan orang lagu ni jangan duk bagi peluang untuk depa rusakkan agama bangsa dan nusa.

Hancoq PKR, Hancoq DAP dan Hancoq PAS!





KECIK LAGU NIE PUN DAH PANDAI MEMBUHUNG? CALON PKR TAMBUN MEMANG HARAM JADAH!

1
Pak tam baru sat nie dapat maklumat dari kawan pak tam pasai adalah sekoq betina nie yang baru nak mula mengundi dilantik sebagai calon, calon tu pulak yang kita tau memang maut atau KO, kalu dia mau mimpi jadi YB pakat betangan la sepanjang hidup! Hingguih meleleh tu pakat kesat dulu.

Apa yang pak tam tau dia ni pulak dok buat keja bodo pi tampai banner kununnya akan ada perbahasan antara dia dengan YBMK II Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah. Yang dia buat tu pasai nak popular sebab kita tau tak kan jadi kalu dia tak mintak kelulusan yang diperlukan, jaminan keselamatan, permit dan pelbagai lagi untuk adakan ceramah atau debat antara dia dan YBMK II ni, sebab itula dia duk berani buat banner kunun nak adakan debat sedangkan YBMK II pun tak tahu menahu pasai ni

Jadi kalu hari ni YBMK II nie tak hadir hari nie dia akan kata Husni takut, sedangkan kalau ikut undang-undang memang la patut Husni ak patut hadir sebaliknya kalau dia hadir dia akan disabitkan penglibatannya sebagai melanggar undang-undang kerana hadir di perhimpunan haram seperti ini

Memang kurang ajaq betuna sekoq nie, takat plan budak- budak buat kecoh nie rakayat dah tau sangat perangai hangpa, memang depa tau betapa kurang hajaqnya depa nie, baru nak mengundi pun dah bulih jadi calon, silap-silap mengundi pun tak tau lagu mana, nampaknya PKR cukup takut dengan Parlimen Tambun sampai letak calon hentam kromo kat sini, apa la yang depa bagi kat budak yang hingus meleleh nie... Nampak sangat takut depa ni bungkus kalu akan bagi alasan yang calon muda lagi dan banyak peluang lagi, bertanding hanya untuk memberikan dia pengalaman walau pun sebenaq nya depa tau tak kan menang di tambun di PRU 13 kali nie, lagi pun hangpa ingat nua ada masa pikiaq pasai calon ka? Jangan mimpi la brader!

Thursday, April 25, 2013

PERAK SUDAH TENTUKAN MENTERI BESAR 2013 SELEPAS KEMENANGAN PRU 13

0

Tudia.... Pakatan Rakyat Perak sudah tentukan Menteri Besaq walaupun belum habis UNDI di PRU 13, Pak Tam rasa ini bukan mustahil, la ni depa duk berebut jawatan MB, si Niza ni bukan main lagi duk lobi merata, dia ni duk senyum sampai cupin telinga bila nama dia disebut sebagai MB Perak oleh Anwa Ibrahim semasa di Gerik sebelum ni

Kecoh bertambah kalut bila depa duk berebut jawatan menteri besaq Perak, dulu kita tau dia ni sanggup buat apa saja untuk dapat MB termasuk lah bila dua penakan DAP Nga dan Ngeh yang angkat dia jadi MB, lepas tu kecoh lagi bila depa duk habaq ropanya dua ekoq sial nie dapat tanah di Gua Musang yang sama besaq dengan Putrajaya yang kita duk ada

sepanduk yang depa gantung walaupun dia bukan MB lagi
Sebelum ni Orang Perak cukup meluat dengan dia ni bila dia pi merata sepanduk duk tulis dia sebagai MB walaupun pada masa tu dia bukan lagi MB, jadi tak kisah lah kalu dia kita duk tanya mesti akan jawab dia mau, yang depa serah tanah sampai lebih10 ribu ekaq kat babi dua ekoq tu sudah cukup membuktikan Tanah seluas Putrajaya boleh tukaq nama kepada dua ekoq sedara penakan si Ngangeh. lagu mana depa nak tutup bila terbongkar cerita ni yang orang PAS di Gua Musang yang duk usahakan tanah untuk pertanian  terpaksa serah kat dua ekoq ni kerana hadiah dari Nik Ajih


la ni depa ingat kita tak tau ka apa duk jadi pada Nizar( Calon Changkat Jering) dan Hadi (Calon Behrang-PKR) memang bercita-cita menjadi Menteri Besaq Perak, Niza depa duk umum kat Gerik oleh Anwar Ibrahim, begitu jugak dengan Hadi bila Anwar jugak duk umum yang dia bakal jadi Menteri Besaq Perak juga selepas Pakatan takluk negeri Perak. Dua dua memang cukup Top, sekoq kuat membuhung dan meroyan dan sekoq lagi yang bertanding di Behrang cukup popular sebagai bekas Brigider yang kena keluaq sebab pakat duk juai injin Jet sebelum ni

La ni kita tau depa dua ekoq tengah berebut jadi MB Perak, jadi tak heranlah pasai poster lagu nie (atas) kalau depa dua ekoq nie tak payah nak cover line sangat, kita memang dah tau lagu mana depa ni memang mengidam dan melobi jadi MB. 

Elok la tu, sekoq tukan pembuhung merata dan sekoq lagi yang Brigider lelong Enjin Jet, dua-dua ekoq tak bolih pakai, podahhhhhhh.......