Friday, April 19, 2013

DAP TAK BOLEH GUNA LOGO ROKET KERANA KONGRES LEPAS TIDAK SAH?

0

Pak tam dengaq khabar yang terkini, DAP tak bulih bertanding atas tiket parti DAP atau guna lambang ROKET kerana sebab teknikal  difahamkan sebelum ini sebenarnya kita cukup tau Kongres Depa (DAP) yang lalu panas kerana sqlah kira undi dan perubahan kedudukan pemilihan disebabkan salah kira ataupun teknikalnya semua yang terjadi akibat ralat urusetia semasa pengiraan undi tersebut.

Sepatutnya pemilihan terpaksa dibuat sekali lagi bila perjalanan undian Di Kongres DAP terdapat kesilapan kerana ia menjadikan perubahan kepada kedudukan dalam parti, sebaliknya DAP terus mengabaikan septunya tindakan yang diperlukan,  secara tak langsung nampaknya kongres tahunan yang berlaku di Pulau Pinang adalah tidak sah, maka secara rasminya kita menunggu keputusan dari ROS yang akan memaklumkan status itu nanti, jika didapati ia melanggar undang-undang serta peraturan maka DAP tidak boleh menggunakan lambang atau parti DAP, maka sepatutnya dia boleh bettanding atas tiket BEBAS atau menumpang parti PAS, kita tunggu ja lagu mana depa nak ikut? Ikuti lanjut di (SINI)

JANGAN TAK PERCAYA... DAP tak boleh menggunakan logo roket! sebaliknya terpaksa guna logo PAS untuk bertanding di PRU 13 kali ini? apakah PAS pun sudah boleh diguna pakai macam kalimah Allah oleh sesiapa sahaja? kita tengok siapa pulak yang akan menjadi lembu suruhan DAP mungkin tidak dibenarkan menggunakan Logo Roket akibat Kongres yang lalu tidak sah akibat keputusan tergantung akibat salah pengiraan seperti yang kita maklum 

DAP masih boleh mengemukakan calon seperti biasa pada hari penamaan calon tanpa mengira keputusan Pendaftar Pertubuhan (ROS) untuk menggantung jawatankuasa pusat parti itu.Ini telah disahkan oleh Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusoff.

"Tidak affect bolih bertanding," kata Abdul Aziz kepada Malaysiakini dalam jawapannya melalui SMS.ROS telah memaklumkan kepada DAP bahawa ia tidak mengiktiraf barisan baru jawatankuasa eksekutif pusat (CEC) parti itu yang dipilih akhir tahun lalu ekoran kesilapan teknikal dalam penjadualan (tabulation) undi.Berikutan itu, ROS telah mengarahkan jawatankuasa pusat parti itu dibekukan sehingga siasatan selesai.
Satu salinan surat ROS kepada DAP telah dihantar kepada SPR.




Nampak gayanya pilihanraya kali nie..takde roket lerr..terus ade bulan jer..
Apa pulak kata penyokong PAS apabila geng Dap bertanding lambang BULAN PAS..

Kali nie baru betui, baru dema tau siapa sebenarnya yang dipergunakan dan digunakan, kita tengok macamana pulak kena tanggung lembu hidup yang kita tak boleh tahan berak sepanjang jalan...
sumber  : cakar keramat (KLIK)

No Response to "DAP TAK BOLEH GUNA LOGO ROKET KERANA KONGRES LEPAS TIDAK SAH?"

Post a Comment